KONGRES MOBILNOŚCI 2025

O Kongresie
Z wielką radością zapraszam Państwa do udziału w KONGRESIE MOBILNOŚCI 2025 organizowanym przez Media-Pro Polskie Media Profesjonalne jako 62. wydarzenie w cyklu KONFERENCJE SPECJALISTYCZNE nauka-praktyka-biznes. Kontynuując szczegółową tematykę SYGNALIZACJI ŚWIETLNEJ (X edycja Forum), INNOWACYJNEGO TRAMWAJU (VII edycja), BUSPASÓW (VI edycja) i PARKOWANIA (III edycja) podejmiemy najbardziej aktualne zagadnienia związane z szeroko rozumianą mobilnością, gromadzeniem danych, zastosowaniem sztucznej inteligencji i ideą inteligentnych miast.
Planowany na dni 8-10 października KONGRES MOBILNOŚCI 2025 to debaty, sesje referatowe z prelekcjami najwyższej klasy ekspertów, dyskusje na wypracowywanej od 2013 roku płaszczyźnie nauka-praktyka-biznes, tematyczna wystawa oraz audycje radiowe inspirowane tematyką wydarzenia.
Do zobaczenia w październiku Krakowie!
Ewelina Nawara
dyrektor naczelna
Rada Programowa
prof. dr hab. inż. Andrzej Szarata, rektor Politechniki Krakowskiej - przewodniczący Rady Programowej KONGRESU MOBILNOŚCI i Forum PARKOWANIE
dr inż. Jacek Szmagliński, Politechnika Gdańska; dyrektor ds. Eksploatacji, Gdańskie Autobusy i Tramwaje Sp. z o.o. - przewodniczący Rady Programowej FORUM INNOWACYJNY TRAMWAJ
dr inż. Tomasz Krukowicz, prodziekan Wydziału Transportu Politechniki Warszawskiej - przewodniczący Rady Programowej FORUM SYGNALIZACJA ŚWIETLNA
dr inż. Marek Bauer, prorektor Politechniki Krakowskiej - przewodniczący Rady Programowej FORUM BUSPASY
Program
8 października 2025 (środa)
9.00 – 11:00 Kawa powitalna.
9.30 Otwarcie recepcji konferencji.
11.00 – 11.30 Oficjalne otwarcie KONGRESU MOBILNOŚCI 2025.
11.30 – 13.10 Sesja I. Sztuczna inteligencja, innowacje.
Po każdym z wystąpień pytania do Prelegentów. [10’]
13:10 – 14.40 Obiad.
14.40 – 16.10 Sesja II. Debata otwarcia KONGRESU MOBILNOŚCI 2025 „Pozyskiwanie, analiza oraz praktyczne wykorzystanie danych o mobilności i parkowaniu z zastosowaniem sztucznej inteligencji”.
Referat wprowadzający [10’] oraz moderowanie debaty
prof. dr hab. inż. Andrzej Szarata, rektor Politechniki Krakowskiej.
16.10 – 16.40 Przerwa kawowa.
16.40 – 18.20 Sesja III. Pozyskiwanie, analiza i wykorzystanie praktyczne danych o mobilności oraz parkowaniu.
Po każdym z wystąpień pytania do Prelegentów. [10’]
18.30 Kolacja.
9 października 2025 (czwartek)
8.00 Otwarcie recepcji konferencji.
8.00 – 9:00 Serwis kawowy.
9.00 – 10.40 Sesja IV. Innowacyjny tramwaj.
Po każdym z wystąpień pytania do Prelegentów. [10’]
10.40 – 11.10 Przerwa kawowa.
11.10 – 12.40 Sesja V. Debata Forum INNOWACYJNY TRAMWAJ 2025 „Rozjazdy tramwajowe”.
Referat wprowadzający [10’] oraz moderowanie debaty:
dr inż. Jacek Szmagliński, dyrektor ds. Eksploatacji, Gdańskie Autobusy i Tramwaje Sp. z o.o.; Wydział Inżynierii Lądowej i Środowiska Politechniki Gdańskiej.
Zagadnienia:
- Jak bezpiecznie zwiększyć prędkości na rozjazdach i skrzyżowaniach torów? Który element należy zmienić jako
pierwszy? Konstrukcję zwrotnicy, konstrukcję krzyżownicy, tabor, sterowanie, utrzymanie?
- Czy konstrukcje rozjazdów tramwajowych mają jeszcze potencjał modernizacyjny? Co jeszcze można z aktualnych
konstrukcji uzyskać? A może czas na rewolucję?
- Rozjazdy wysokich prędkości dla tramwajów, czy mają szansę pojawić się w Polsce?
- Systemy łączności tor – pojazd, jak optymalnie wydawać komendy, ale również odbierać informacje z toru?
- Zużycie kół i krzyżownic dla konstrukcji z głębokimi rowkami.
- Czy można mijać się na zwrotnicach? Jeśli nie, to jak to pogodzić ze sterowaniem ruchem i przepustowością
węzłów?
- Rozjazdy używane awaryjnie, jak budować i jak utrzymywać?
Przewidziano co najmniej [15’] na pytania do Panelistów.
12:40 – 14.15 Obiad.
14.15 – 15.45 Sesja VI. Debata Forum SYGNALIZACJA ŚWIETLNA 2025 „Kierunki rozwoju systemów ITS w Polsce”.
Referat wprowadzający [10’] oraz moderowanie debaty:
dr inż. Anna Wytrykowska, Biuro Zarządzania Ruchem Drogowym, Urząd m.st. Warszawy; Wydział Inżynieryjny, Uczelnia Techniczno-Handlowa im. H. Chodkowskiej w Warszawie.
Zagadnienia:
- Odpowiedzialność oraz podział kompetencji pomiędzy organem zarządzającym ruchem i zarządcą drogi w zakresie funkcjonowania systemów zarządzania ruchem;
- Jakie są możliwości ingerencji w funkcjonujący program sygnalizacji świetlnej?;
- Jakie korzyści przedstawiciele miast/zarządcy dróg zauważyli po wprowadzeniu systemów zarządzania ruchem?;
- Jaki jest wpływ na poprawę bezpieczeństwa ruchu drogowego?;
- Kierunki rozwoju systemów zarządzania ruchem drogowym?;
- Nowe technologie stosowane przy wdrażaniu systemów zarządzania ruchem.
Przewidziano co najmniej [15’] na pytania do Panelistów.
15.45 – 16.15 Przerwa kawowa.
16.15 – 17.55 Sesja VII. Inteligentne Systemy Transportowe i Sygnalizacja Świetlna.
Po każdym z wystąpień pytania do Prelegentów. [10’]
18.00 – 19:30 Serwis kawowy.
19.30 – 1.00 Bankiet KONGRESU MOBILNOŚCI 2025.
Prowadzenie: DJ Jacek Krąg.
10 października 2025 (piątek)
8.30 Otwarcie recepcji konferencji.
8.00 – 9:00 Serwis kawowy.
9.00 – 10.40 Sesja VIII. Buspasy. Parkowanie.
Po każdym z wystąpień pytania do Prelegentów. [10’]
10.40 – 11.10 Przerwa kawowa.
11.10 – 12.40 Sesja IX. Debata Forum SYGNALIZACJA ŚWIETLNA 2025 „Wzorce i standardy w sygnalizacji świetlnej”.
Referat wprowadzający [10’] oraz moderowanie debaty:
dr inż. Tomasz Krukowicz, prodziekan Wydziału Transportu Politechniki Warszawskiej.
Przewidziano co najmniej [15’] na pytania do Panelistów.
12.40 – 12.50 Podsumowanie i zakończenie KONGRESU MOBILNOŚCI 2025.
12:50 Obiad.
12.50 – 14:30 Serwis kawowy.
Trwają intensywne prace programowe. Jest to wstępna wersja i może ulec zmianom.
Warunki uczestnictwa
Termin wpłaty | Rabat | Jeden dzień |
Cały KONGRES MOBILNOŚCI 2025 (8-10 października) |
do 30 maja 2025 r. | 20% | 872,00 netto zł + VAT (1072,56 zł brutto) | 1872,00 netto zł +VAT (2302,56 zł brutto) |
do 6 września 2025 r. | 10% | 981,00 netto zł + VAT (1206,63 brutto) | 2106,00 netto zł + VAT (2590,38 zł brutto) |
później | - | 1090,00 netto zł + VAT(1340,70 brutto) | 2340,00 netto zł + VAT (2878,20 zł brutto) |
1. Organizatorem Konferencji jest Media-Pro Polskie Media Profesjonalne Ewelina Nawara.
2. Konferencja odbędzie się w PREMIER KRAKÓW HOTEL **** przy ulicy Opolskiej 14a w Krakowie.
3. Opłata za udział 1 osoby w Konferencji wynosi 2 340,00 zł netto+ VAT (2 878,20 zł brutto).
4. Warunkiem uczestnictwa w Konferencji jest dokonanie rejestracji uczestnika za pośrednictwem formularza on-line dostępnego na stronie Organizatora oraz dokonanie wpłaty na konto:
Media-Pro Polskie Media Profesjonalne Ewelina Nawara
BRE BANK 38 1140 2004 0000 3402 7261 6140
z dopiskiem „KONGRES MOBILNOŚCI 2025” i nazwiskami uczestników.
5. Istnieje możliwość udziału częściowego w wydarzeniu.
Koszt udziału w jednym dniu konferencji wynosi 1 090,00 zł netto + VAT (1 340,70 zł brutto).
6. Dla Instytucji opłacających udział w Konferencji w co najmniej 70% ze środków publicznych opłata może być zwolniona z podatku VAT. W celu uzyskania zwolnienia wraz z formularzem zgłoszenia należy przesłać stosowne oświadczenie. Brak oświadczenia będzie skutkował doliczeniem 23% VAT do faktury.
7. W przypadku dokonywania rejestracji w imieniu innej osoby i wprowadzania cudzych danych, osoba wprowadzająca te dane gwarantuje, iż uzyskała odpowiednie upoważnienia do dokonania rejestracji oraz złożenia oświadczeń wymaganych w formularzu, a także odpowiada za wszelkie skutki wprowadzania danych niezgodnie z takim upoważnieniem.
8. Dane Uczestnika zbierane podczas rejestracji oraz w związku z uczestnictwem w Konferencji będą przetwarzane zgodnie z Polityką Prywatności Organizatora, która stanowi integralną cześć niniejszych Warunków uczestnictwa.
9. Opłata za udział w Konferencji obejmuje:
- udział w obradach,
- materiały konferencyjne,
- wyżywienie,
- udział w bankiecie KONGRESU MOBILNOŚCI 2025,
- parking przed hotelem,
- materiały konferencyjne oraz materiały merytoryczne przesyłane w formie elektronicznej przed i po wydarzeniu.
10. Opłata za udział w Konferencji nie obejmuje kosztów dojazdu i zakwaterowania.
11. Zgłoszenia udziału można dokonać do 3 października, po tym terminie dokonanie zgłoszenia jest możliwe na podstawie indywidualnego ustalenia warunków z organizatorem. Warunkiem dodania uczestnika na listę jest zaksięgowanie płatności przed rozpoczęciem wydarzenia.
12. Liczba miejsc jest ograniczona. O ostatecznym przyjęciu zgłoszenia uczestnictwa decyduje kolejność wpłat.
13. Ze względu na konieczność zapewnienia bezpieczeństwa, komfortu i możliwości weryfikacji uprawnień Uczestników, Organizator identyfikuje ich np. za pomocą indywidualnych kont w serwisie rejestracji on-line lub imiennych identyfikatorów. Organizator zastrzega sobie prawo kontroli i weryfikacji tożsamości Uczestnika oraz jego uprawnień do wejścia do obiektu lub usług związanych z Konferencją np. w formie żądania okazania identyfikatora.
14. Organizator zastrzega sobie prawo do odwołana, skrócenia, zmiany formuły lub zmiany terminu wydarzenia w przypadku wystąpienia siły wyższej uniemożliwiającej organizację wydarzenia w tradycyjnej formule lub w przypadku wystąpienia zagrożenia dla życia lub zdrowia Uczestników.
15. Przebieg Konferencji będzie utrwalany fotograficznie oraz za pomocą urządzeń audio/video. Uczestnictwo w Konferencji jest jawne, a zatem sylwetka lub wizerunek Uczestnika ujęte indywidualnie lub jako element większej całości mogą być intencjonalnie lub przypadkowo udokumentowane fotograficznie, dźwiękowo lub filmowo, a materiały uzyskane w ten sposób mogą być rozpowszechniane przez Organizatora oraz Partnerów i Patronów wydarzenia. Zgodnie art. 6 ust 1 lit. a) Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. Uczestnik wyraża zgodę na przetwarzanie przez Ewelinę Nawarę, prowadzącą działalność gospodarczą pod firmą NAWARA EWELINA MEDIA-PRO POLSKIE MEDIA PROFESJONALNE danych osobowych w postaci wizerunku celem opublikowania materiałów podsumowujących i promujących Konferencję.
16. Dokonanie zgłoszenia na Konferencję jest równoznaczne z akceptacją Warunków Uczestnictwa.
WARUNKI REZYGNACJI:
1. Rezygnację z Konferencji oraz chęć zamiany uczestnika należy zgłosić Organizatorowi pisemnie na adres e-mailowy: konferencje@media-prof.pl.
2. Zamiana Uczestnika wymaga ponownego wypełnienia formularza zgłoszenia.
3. Zamiana Uczestnika z tej samej firmy, nie wymagająca zmiany faktury, jest zawsze bezpłatna.
4. W przypadku rezygnacji Uczestnikowi przysługuje zwrot opłaty rejestracyjnej pomniejszony o koszty manipulacyjne:
- rezygnacja zgłoszona od momentu zgłoszenia do 60 dni przed konferencją - koszty manipulacyjne wynoszą 5%;
- rezygnacja zgłoszona od 59 do 30 dni przed konferencją - koszty manipulacyjne wynoszą 35%;
- rezygnacja zgłoszona 29 i mniej dni przed konferencją - Uczestnikowi nie przysługuje zwrot kosztów.
NOCLEGI
Opłata za udział w Kongresie nie obejmuje kosztów zakwaterowania oraz dojazdu.
Organizatorzy zarezerwowali miejsca w PREMIER KRAKÓW HOTEL **** na noce 7/8, 8/9, 9/10 października 2025 r. Na hasło „KONGRES MOBILNOŚCI” otrzymają Państwo preferencyjną cenę pokoju: 270,00 zł netto (291,60 zł brutto) za pokój 1-osobowy lub 290,00 zł netto (313,20 brutto) za pokój 2-osobowy za dobę ze śniadaniem w formie bufetu oraz bezpłatny wstęp na basen i saunę.
Istnieje również możliwość rezerwacji noclegu w hotelu PREMIER KRAKÓW HOTEL 2 **** znajdującego się w bezpośrednim sąsiedztwie.
Liczba miejsc jest ograniczona.
Prosimy o dokonanie rezerwacji i płatności we własnym zakresie.
Kontakt do recepcji hotelu PREMIER KRAKÓW HOTEL ****:
tel. (12) 37-63-700 lub e-mail: recepcja@premierkrakowhotel.pl, http://www.premierkrakowhotel.pl/
Rejestracja on-line
Kontakt
Kontakt
Zgłoszenia udziału, kontakt dla Partnerów:
Karolina Gutowska- Koza
dyrektor Biura Promocji i Reklamy
e-mail: k.gutowska@media-prof.pl
tel. kom. 535 505 660
Zgłoszenia referatów i wystąpień:
Ewelina Nawara
dyrektor naczelna Media-Pro Polskie Media Profesjonalne
e-mail: e.nawara@media-prof.pl
tel. kom. 509 548 714
Mirosław Bajor
dyrektor programowy cyklu KONFERENCJE SPECJALISTYCZNE nauka-praktyka-biznes
e-mail: m.bajor@media-prof.pl
tel. kom. 501 434 799
Przesyłanie prezentacji:
Dominika Kowalik
e-mail: prezentacje@media-prof.pl