KONGRES MOBILNOŚCI 2025

KONGRES MOBILNOŚCI 2025

O Kongresie

Z wielką radością zapraszam Państwa do udziału w KONGRESIE MOBILNOŚCI 2025 organizowanym przez  Media-Pro Polskie Media Profesjonalne jako 62. wydarzenie w cyklu KONFERENCJE SPECJALISTYCZNE nauka-praktyka-biznes. Kontynuując szczegółową tematykę SYGNALIZACJI ŚWIETLNEJ (X edycja Forum), INNOWACYJNEGO TRAMWAJU (VII edycja), BUSPASÓW (VI edycja) i PARKOWANIA (III edycja) podejmiemy najbardziej aktualne zagadnienia związane z szeroko rozumianą mobilnością,  gromadzeniem danych, zastosowaniem sztucznej inteligencji i ideą inteligentnych miast. 
Planowany na dni 8-10  października KONGRES MOBILNOŚCI 2025 to debaty, sesje referatowe z prelekcjami najwyższej klasy ekspertów, dyskusje na wypracowywanej od 2013 roku płaszczyźnie nauka-praktyka-biznes, tematyczna wystawa oraz audycje radiowe inspirowane tematyką wydarzenia. 

Do zobaczenia w październiku Krakowie!

 

Ewelina Nawara

dyrektor naczelna

Rada Programowa


prof. dr hab. inż. Andrzej Szarata, rektor Politechniki Krakowskiej - przewodniczący Rady Programowej KONGRESU MOBILNOŚCI i Forum PARKOWANIE

dr inż. Jacek Szmagliński, Politechnika Gdańska; dyrektor ds. Eksploatacji, Gdańskie Autobusy i Tramwaje Sp. z o.o. - przewodniczący Rady Programowej FORUM INNOWACYJNY TRAMWAJ

dr inż.  Tomasz Krukowicz, prodziekan Wydziału Transportu Politechniki Warszawskiej - przewodniczący Rady Programowej FORUM SYGNALIZACJA ŚWIETLNA

dr inż. Marek Bauer, prorektor Politechniki Krakowskiej - przewodniczący Rady Programowej FORUM BUSPASY

Program

8 października 2025 (środa)

9.00 – 11:00  Kawa powitalna.

9.30  Otwarcie recepcji konferencji.

11.00 – 11.30  Oficjalne otwarcie KONGRESU MOBILNOŚCI 2025.

11.30 – 13.10  Sesja I. Sztuczna inteligencja, innowacje.

Po każdym z wystąpień pytania do Prelegentów. [10’]

13:10 – 14.40  Obiad.

14.40 – 16.10  Sesja II. Debata otwarcia KONGRESU MOBILNOŚCI 2025 „Pozyskiwanie, analiza oraz praktyczne wykorzystanie danych o mobilności i parkowaniu z zastosowaniem sztucznej inteligencji”.

Referat wprowadzający [10’] oraz moderowanie debaty

prof. dr hab. inż. Andrzej Szarata, rektor Politechniki Krakowskiej.

16.10 – 16.40  Przerwa kawowa.

16.40 – 18.20  Sesja III. Pozyskiwanie, analiza i wykorzystanie praktyczne danych o mobilności oraz parkowaniu.

Po każdym z wystąpień pytania do Prelegentów. [10’]

18.30  Kolacja.

 

9 października 2025 (czwartek)

8.00  Otwarcie recepcji konferencji.

8.00 – 9:00  Serwis kawowy.

9.00 – 10.40  Sesja IV. Innowacyjny tramwaj.

Po każdym z wystąpień pytania do Prelegentów. [10’]

10.40 – 11.10  Przerwa kawowa.

11.10 – 12.40 Sesja V. Debata Forum INNOWACYJNY TRAMWAJ 2025 „Rozjazdy tramwajowe”.

Referat wprowadzający [10’] oraz moderowanie debaty:
dr inż. Jacek Szmagliński
, dyrektor ds. Eksploatacji, Gdańskie Autobusy i Tramwaje Sp. z o.o.; Wydział Inżynierii Lądowej i Środowiska Politechniki Gdańskiej.

Zagadnienia:
- Jak bezpiecznie zwiększyć prędkości na rozjazdach i skrzyżowaniach torów? Który element należy zmienić jako
pierwszy? Konstrukcję zwrotnicy, konstrukcję krzyżownicy, tabor, sterowanie, utrzymanie?
- Czy konstrukcje rozjazdów tramwajowych mają jeszcze potencjał modernizacyjny? Co jeszcze można z aktualnych
konstrukcji uzyskać? A może czas na rewolucję?
- Rozjazdy wysokich prędkości dla tramwajów, czy mają szansę pojawić się w Polsce?
- Systemy łączności tor – pojazd, jak optymalnie wydawać komendy, ale również odbierać informacje z toru?
- Zużycie kół i krzyżownic dla konstrukcji z głębokimi rowkami.
- Czy można mijać się na zwrotnicach? Jeśli nie, to jak to pogodzić ze sterowaniem ruchem i przepustowością
węzłów?
- Rozjazdy używane awaryjnie, jak budować i jak utrzymywać?

Przewidziano co najmniej [15’] na pytania do Panelistów.

12:40 – 14.15  Obiad.

14.15 – 15.45  Sesja VI. Debata Forum SYGNALIZACJA ŚWIETLNA 2025 „Kierunki rozwoju systemów ITS w Polsce”.

Referat wprowadzający [10’] oraz moderowanie debaty:

dr inż. Anna Wytrykowska, Biuro Zarządzania Ruchem Drogowym, Urząd m.st. Warszawy; Wydział Inżynieryjny, Uczelnia Techniczno-Handlowa im. H. Chodkowskiej w Warszawie.

Zagadnienia:

- Odpowiedzialność oraz podział kompetencji pomiędzy organem zarządzającym ruchem i zarządcą drogi w zakresie funkcjonowania systemów zarządzania ruchem;

- Jakie są możliwości ingerencji w funkcjonujący program sygnalizacji świetlnej?;

- Jakie korzyści przedstawiciele miast/zarządcy dróg zauważyli po wprowadzeniu systemów zarządzania ruchem?;

- Jaki jest wpływ na poprawę bezpieczeństwa ruchu drogowego?;

- Kierunki rozwoju systemów zarządzania ruchem drogowym?;

- Nowe technologie stosowane przy wdrażaniu systemów zarządzania ruchem.

Przewidziano co najmniej [15’] na pytania do Panelistów.

15.45 – 16.15  Przerwa kawowa.

16.15 – 17.55  Sesja VII. Inteligentne Systemy Transportowe i Sygnalizacja Świetlna.

Po każdym z wystąpień pytania do Prelegentów. [10’]

18.00 – 19:30  Serwis kawowy.

19.30 – 1.00  Bankiet KONGRESU MOBILNOŚCI 2025.

Prowadzenie: DJ Jacek Krąg.

 

10 października 2025 (piątek)

8.30  Otwarcie recepcji konferencji.

8.00 – 9:00  Serwis kawowy.

9.00 – 10.40  Sesja VIII. Buspasy. Parkowanie.

Po każdym z wystąpień pytania do Prelegentów. [10’]

10.40 – 11.10  Przerwa kawowa.

11.10 – 12.40  Sesja IX. Debata Forum SYGNALIZACJA ŚWIETLNA 2025 „Wzorce i standardy w sygnalizacji świetlnej”.

Referat wprowadzający [10’] oraz moderowanie debaty:

dr inż. Tomasz Krukowicz, prodziekan Wydziału Transportu Politechniki Warszawskiej.

Przewidziano co najmniej [15’] na pytania do Panelistów.

12.40 – 12.50  Podsumowanie i zakończenie KONGRESU MOBILNOŚCI 2025.

12:50  Obiad.

12.50 – 14:30  Serwis kawowy.

Trwają intensywne prace programowe. Jest to wstępna wersja i może ulec zmianom. 

 

Warunki uczestnictwa

Termin wpłaty Rabat Jeden dzień

Cały KONGRES MOBILNOŚCI 2025

(8-10 października)

do 30 maja 2025 r. 20% 872,00 netto  zł + VAT (1072,56 zł brutto) 1872,00 netto zł +VAT (2302,56 zł brutto)
do 6 września 2025 r. 10% 981,00  netto zł + VAT (1206,63 brutto) 2106,00 netto zł + VAT (2590,38 zł brutto)
później - 1090,00 netto zł + VAT(1340,70 brutto) 2340,00 netto zł + VAT (2878,20 zł brutto)

 

1.        Organizatorem Konferencji jest Media-Pro Polskie Media Profesjonalne Ewelina Nawara.

2.        Konferencja odbędzie się w PREMIER KRAKÓW HOTEL **** przy ulicy Opolskiej 14a w Krakowie.

3.        Opłata za udział 1 osoby w Konferencji wynosi 2 340,00 zł netto+ VAT (2 878,20 zł brutto).

4.        Warunkiem uczestnictwa w Konferencji jest dokonanie rejestracji uczestnika za pośrednictwem formularza on-line dostępnego na stronie Organizatora oraz dokonanie wpłaty na konto:
Media-Pro Polskie Media Profesjonalne Ewelina Nawara
BRE BANK 38 1140 2004 0000 3402 7261 6140
z dopiskiem „KONGRES MOBILNOŚCI 2025” i nazwiskami uczestników.

5.       Istnieje możliwość udziału częściowego w wydarzeniu.  
Koszt udziału w jednym dniu konferencji wynosi 1 090,00 zł netto + VAT (1 340,70 zł brutto).

6.       Dla Instytucji opłacających udział w Konferencji w co najmniej 70% ze środków publicznych opłata może być zwolniona z podatku VAT. W celu uzyskania zwolnienia wraz z formularzem zgłoszenia należy przesłać stosowne oświadczenie. Brak oświadczenia będzie skutkował doliczeniem 23% VAT do faktury.

7.       W przypadku dokonywania rejestracji w imieniu innej osoby i wprowadzania cudzych danych, osoba wprowadzająca te dane gwarantuje, iż uzyskała odpowiednie upoważnienia do dokonania rejestracji oraz złożenia oświadczeń wymaganych w formularzu, a także odpowiada za wszelkie skutki wprowadzania danych niezgodnie z takim upoważnieniem.

8.       Dane Uczestnika zbierane podczas rejestracji oraz w związku z uczestnictwem w Konferencji będą przetwarzane zgodnie z Polityką Prywatności Organizatora, która stanowi integralną cześć niniejszych Warunków uczestnictwa. 

9.       Opłata za udział w Konferencji obejmuje:
- udział w obradach,
- materiały konferencyjne,
- wyżywienie,
- udział w bankiecie KONGRESU MOBILNOŚCI 2025,
- parking przed hotelem,
- materiały konferencyjne oraz materiały merytoryczne przesyłane w formie elektronicznej przed i po wydarzeniu.

10.    Opłata za udział w Konferencji nie obejmuje kosztów dojazdu i zakwaterowania.

11.   Zgłoszenia udziału można dokonać do 3 października, po tym terminie dokonanie zgłoszenia jest możliwe na podstawie indywidualnego ustalenia warunków z organizatorem. Warunkiem dodania uczestnika na listę jest zaksięgowanie płatności przed rozpoczęciem wydarzenia.

12.    Liczba miejsc jest ograniczona. O ostatecznym przyjęciu zgłoszenia uczestnictwa decyduje kolejność wpłat. 

13.    Ze względu na konieczność zapewnienia bezpieczeństwa, komfortu i możliwości weryfikacji uprawnień Uczestników, Organizator identyfikuje ich np. za pomocą indywidualnych kont w serwisie rejestracji on-line lub imiennych identyfikatorów. Organizator zastrzega sobie prawo kontroli i weryfikacji tożsamości Uczestnika oraz jego uprawnień do wejścia do obiektu lub usług związanych z Konferencją np. w formie żądania okazania identyfikatora.

14.    Organizator zastrzega sobie prawo do odwołana, skrócenia, zmiany formuły lub zmiany terminu wydarzenia w przypadku wystąpienia siły wyższej uniemożliwiającej organizację wydarzenia w tradycyjnej formule lub w przypadku wystąpienia zagrożenia dla życia lub zdrowia Uczestników.

15.    Przebieg Konferencji będzie utrwalany fotograficznie oraz za pomocą urządzeń audio/video. Uczestnictwo w Konferencji jest jawne, a zatem sylwetka lub wizerunek Uczestnika ujęte indywidualnie lub jako element większej całości mogą być intencjonalnie lub przypadkowo udokumentowane fotograficznie, dźwiękowo lub filmowo, a materiały uzyskane w ten sposób mogą być rozpowszechniane przez Organizatora oraz Partnerów i Patronów wydarzenia. Zgodnie art. 6 ust 1 lit. a) Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. Uczestnik wyraża zgodę na przetwarzanie przez Ewelinę Nawarę, prowadzącą działalność gospodarczą pod firmą NAWARA EWELINA MEDIA-PRO POLSKIE MEDIA PROFESJONALNE danych osobowych w postaci wizerunku celem opublikowania materiałów podsumowujących i promujących Konferencję.

16.    Dokonanie zgłoszenia na Konferencję jest równoznaczne z akceptacją Warunków Uczestnictwa.

WARUNKI REZYGNACJI:
1.       Rezygnację z Konferencji oraz chęć zamiany uczestnika należy zgłosić Organizatorowi pisemnie na adres e-mailowy: konferencje@media-prof.pl.

2.       Zamiana Uczestnika wymaga ponownego wypełnienia formularza zgłoszenia. 

3.       Zamiana Uczestnika z tej samej firmy, nie wymagająca zmiany faktury, jest zawsze bezpłatna.   

4.      W przypadku rezygnacji Uczestnikowi przysługuje zwrot opłaty rejestracyjnej pomniejszony o koszty manipulacyjne: 

-      rezygnacja zgłoszona od momentu zgłoszenia do 60 dni przed konferencją - koszty manipulacyjne wynoszą 5%;

-      rezygnacja zgłoszona od 59 do 30 dni przed konferencją - koszty manipulacyjne wynoszą 35%;

-      rezygnacja zgłoszona 29 i mniej dni przed konferencją - Uczestnikowi nie przysługuje zwrot kosztów. 

NOCLEGI
Opłata za udział w Kongresie nie obejmuje kosztów zakwaterowania oraz dojazdu.

Organizatorzy zarezerwowali miejsca w PREMIER KRAKÓW HOTEL **** na noce 7/8, 8/9, 9/10 października 2025 r. Na hasło „KONGRES MOBILNOŚCI” otrzymają Państwo preferencyjną cenę pokoju: 270,00 zł netto (291,60 zł brutto) za pokój 1-osobowy lub 290,00 zł netto (313,20 brutto) za pokój 2-osobowy za dobę ze śniadaniem w formie bufetu oraz bezpłatny wstęp na basen i saunę.

Istnieje również możliwość rezerwacji noclegu w hotelu PREMIER KRAKÓW HOTEL 2 **** znajdującego się w bezpośrednim sąsiedztwie.

Liczba miejsc jest ograniczona. 

Prosimy o dokonanie rezerwacji i płatności we własnym zakresie.
Kontakt do recepcji hotelu PREMIER KRAKÓW HOTEL ****:
tel. (12) 37-63-700 lub e-mail: recepcja@premierkrakowhotel.pl, http://www.premierkrakowhotel.pl/

Rejestracja on-line

Dane do faktury
Dane odbiorcy

Dane do korespondencji

Zgłaszani uczestnicy
Płatność
Zgłaszam udział w konferencji: *

Poprzednia edycja

KONGRES MOBILNOŚCI 2024

Kontakt

Kontakt
 
Zgłoszenia udziału, kontakt dla Partnerów:

Karolina Gutowska- Koza
dyrektor Biura Promocji i Reklamy
e-mail: k.gutowska@media-prof.pl

tel. kom. 535 505 660

 

Zgłoszenia referatów i wystąpień:

Ewelina Nawara
dyrektor naczelna Media-Pro Polskie Media Profesjonalne
e-mail: e.nawara@media-prof.pl

tel. kom. 509 548 714

Mirosław Bajor
dyrektor programowy cyklu KONFERENCJE SPECJALISTYCZNE nauka-praktyka-biznes
e-mail: m.bajor@media-prof.pl


tel. kom. 501 434 799

 

Przesyłanie prezentacji:

Dominika Kowalik

e-mail: prezentacje@media-prof.pl