„Czy da się oznakować buspas tak, aby był zgodny z zapisami „czerwonej książki?”

„Czy da się oznakować buspas tak, aby był zgodny z zapisami „czerwonej książki?”

Zapraszamy do zapoznania się z wprowadzeniem w tematykę referatu  „Czy da się oznakować buspas tak, aby był zgodny z zapisami „czerwonej książki?”, który zostanie wygłoszony przez mgr. inż. Michała Kacprzaka, naczelnika Wydziału Organizacji Ruchu Biura Zarządzania Ruchem Drogowym Urzędu Miasta Stołecznego Warszawy.

Czy da się oznakować buspas tak, aby był bezpieczny, czytelny, efektywny, a jednocześnie zgodny z zapisami „czerwonej książki”?

Czy „czerwona książka” może utrudnić lub uniemożliwić realizację niektórych założeń polityki transportowej miast?

Autor prezentacji pragnie przeprowadzić słuchaczy przez proces projektowania organizacji ruchu na przykładzie buspasa w ciągu ul. Puławskiej w Warszawie oraz pokazać decyzje, jakie trzeba było podejmować, aby projektowane oznakowanie było zrozumiałe i czytelne, a sama organizacja ruchu bezpieczna i w maksymalnym stopniu zgodna z przepisami. Omówiony zostanie aspekt nie dostosowania zapisów „Rozporządzenia w sprawie szczegółowych warunków technicznych dla znaków i sygnałów drogowych oraz urządzeń bezpieczeństwa ruchu drogowego i warunków ich stosowania na drogach” do współczesnych realiów na drogach miejskich, w kontekście wprowadzania buspasów.

Jednocześnie autor chce poruszyć temat rosnącej świadomości społeczeństwa i braku akceptacji na niezgodne z przepisami działania organów administracji publicznej. Niezrozumienie i niechęć do założeń współczesnej polityki transportowej oraz duża świadomość obowiązującego prawa mogą skutkować utrudnianiem działań w zakresie inżynierii ruchu i wprowadzania nowych rozwiązań z dziedziny mobilności miejskiej.

Serdecznie zapraszamy do udziału w wydarzeniu!

Aktualna lista potwierdzonych referatów dostępna jest na stronie: https://media-prof.pl/kongres-mobilnosci_2023.html#potwierdzone-referaty_km_23